**Berita KRT**

PROGRAM BERKHATAN BERAMAI-RAMAI, PEMERIKSAAN KESIHATAN & PERGIGIAN (percuma), KEMPEN DERMA DARAH serta PERTANDINGAN MEWARNA KANAK-KANAK TADIKA 2009:

TARIKH: 21 NOVEMBER 2009.

MASA: 8.00 PAGI - 1.30 TENGAHARI.

TEMPAT: SEKOLAH RENDAH AGAMA ISLAM JAIM, SERKAM DARAT(Taman Serkam Jaya).

Kepada semua penduduk taman dan kawasan sekitar dijemput hadir. Terima kasih.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


PAMERAN SEWAKTU PROGRAM DIJALANKAN

DARIPADA AGENSI DADAH, PEJABAT KESIHATAN DAN BANK AL RAJHI serta PENDAFTARAN MENJADI ANGGOTA RELA


Datanglah beramai-ramai serta membawa ahli keluarga anda


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



**Berita KRT**

Program Masyarakat Sihat Negara Sejahtera 21 November 2009


PROGRAM BERKHATAN BERAMAI-RAMAI, PEMERIKSAAN KESIHATAN & PERGIGIAN (percuma), KEMPEN DERMA DARAH serta PERTANDINGAN MEWARNA KANAK-KANAK TADIKA 2009.
Dirasmikan oleh YB Datuk Wira Hj.Ahmad Bin Hj. Hamzah (Ahli Parlimen Jasin)



Rabu, 18 November 2009

Skim Rukun Tetangga


 
Skim Rukun Tetangga diperkenalkan pada tahun 1975 sebagai satu langkah membolehkan rakyat sendiri mengawal dan menjaga keselamatan kawasan kediaman mereka. Skim ini kemudiannya diperbaharui dengan menekankan konsep kejiranan dengan falsafah bahawa kesejahteraan kawasan sejiran akan menjamin kesejahteraan negara. Pada masa kini peranan Skim Rukun Tetangga di perluaskan lagi dengan pendekatan pembangunan komuniti bagi memastikan perpaduan dan keharmonian hubungan di dalam masyarakat akan terus berkekalan dan berterusan.

Sehingga Mei 2006 sebanyak 3,228 Kawasan Rukun Tetangga telah ditubuhkan diseluruh negara. Jawatankuasa Rukun Tetangga ini telah menganjurkan berbagai aktiviti di dalam komuniti mereka. Dari bulan Januari hingga Mei 2006 Jawatankuasa Rukun Tetangga di seluruh negara telah melaksanakan sebanyak 36,029 aktiviti. Aktiviti ini bertujuan untuk membolehkan penduduk setempat berkenalan, bantu-membantu dalam menghadapi masalah bersama, berinteraksi dan merapatkan hubungan diperingkat akar umbi di antara pemimpin dengan rakyat dan di antara rakyat pelbagai keturunan, adat dan budaya.


0 ulasan:

Catat Ulasan

Sambutan Ambang Merdeka

Program-program Anjuran Bersama

Program Khidmat Masyarakat

Hari Raya 2009